Bu gün bir roman oxudum-sevgidən yazılmışdı. Bir
dastan oxudum-məhəbbət dastanı idi. Nakam bir məhəbbətdən yazılmışdı. Bir
kişinin taleyini vərəqlədim-məzarsız olü kimi yolun ortasında qalmışdı. Vəfasız
yarı onu yolun tən yarısında tənha qoyub getmişdi. Məzarsız ölü-Givi, qadınsız
kişi-Givi, yarı yolda atılmış-Givi. Givini sevgilisi, ömür yoldaşı, sevgi
payı-Lamara atıb gedib! Givi-Lamara dastanı dostların çoxuna tanışdır. Çox
insanlar bu məhəbbət dastanının, sevgi romanını oxuyub, duyub, nakam eşqə təsəlli
verib. Lakin bu itkinin təsəllisi olmayıb. Givinin Lamara adlı məhəbbət dastanı
cəmi 48 səhifədən ibarətdir. Səhifə sayı sizə çox görünməsin. Bu yazılar cəmi
2-3 səhifə yer ala bilər kitabda. Əsas burda
sevginin təzahürüdür. O sevginin ki, müqəddəsdir, o sevginin ki, safdır.
Bu o sevgi imiş ki, təravətini, qoxusunu itirməyib. Givi bu sevgini çox kiçik
bir kitabçada izah edib, o kitabçada ki, cibə sığışar. Əl boydadır. Ancaq bu
kiçik kitabçada bir insan taleyini, müqəddəs sevgini oxuyur oxucu. Dünyaya göz
açan insan oğlu valideyn itkisindən sonra yetim qalır. Kişilər qadınlarını da
itirdikdə yetim qalırlar. O gənc yaşlarında da eynidir, ahıl yaşda da.
Qadınsız
kişi-məzarsız ölüdür. Ona görə də Giviyə təsəlli vermək çətin olub. Onun Lamara
adlı sevgi itkisinin yeri dolmayacaq. Givinin "Son-əvvələ gedən yol"
adlı kitabçasını oxuduqca Aidə Şirinovanın şeirlərindən birinin bir misrası
yadıma düşdü:
Harda olsam, hara getsəm,
Neyləsəm də,
Bu itkinin yeri dolmur,
Ey insanlar!
Kitabça İradə
xanımın kövrək, həssas duyğularıyla başlayıb. Bu duyğularda İradə xanımın ürək
döyüntüləri, qəlb sızıltıları, həyəcanları, Givinin acı taleyinə, Lamaranın
ölüm döşəyində çırpıntılarına qarşı laqeyd olmadığı aydın görünür. Əsl dost qayğısı budur. Bu
yazı oxucuda Givi-Lamara dastanındakı böyük sevgiyə yol yoldaşı olur. Sonra
Givi göz yaşları içində öz-özünə ölümlə danışır, onu məzəmmət edir: "Sən
qaytarılmış ömrə gülürsən...Ölüm isə sənə...Ölümə deyən yoxdu ki: "Öldüyün
yerdə ölsənə!!!" Sanki bu ifadələrlə şevgili aşiq ölümü hədələyir. Bəşəriyyət
yaranandan sevgi yaranıb, sevgi yaranandan nakam sevgi də yaranıb. Nə yaxşı ki,
nakam məhəbbət, yarımçıq qalmış sevgi, etibarsızlıq, əhdə vəfasızlıq- var.
Yoxsa sevginin dəyəri bu qədər olmazsdı. Yoxsa
sevgisini itirən aşiq tərəflərdən biri alışıb yanmazdı, tüstüsü gözə
çıxıb, fəryad qoparmazdı. Yaxşı ki, ayrılıqlar var. Yaxşı ki, ölümlər var.
İnsan bir-biri üçün adıləşəndə həyat mənasını itirir. Sevgi o anda ölür!
Givinin Lamaraya bəxş etdiyi ömürdə isə adiləşmə deyil, əbədiləşmə var. O
Lamaranın solğun bənizinə baxıb:
Üşütmə yurd salıb
Lamaranın solğun rəngində,
Qaraciyərinin xərçəngində...
Çabalayıram
olum-ölüm rəngində..
üstümə şığıyir...
-deyir.
Tanrının yazdıqlarına qarşı hamı çarəsizdir. Hamı kimi
Givi də çarəsiz qalıb:
Çarasızam...
Parasızam...
Həkimlərin hökmü ilə
arsızam..
Çarəsiz,
parasız olduğu üçün arsızam deyən Givi bilmir ki, özü demişkən:
Allah, əcəli azdır,
Əcələ məzar qazdır.
Savablarına baxıb,
yarıma xoş gün yazdır.
Həkimdən gəldi fərman,
Nə əlac var, nə dərman.
Allah, rəhmin böyükdür,
Ver Lamaraya aman...
Lamaranın nə əlacı var, nə də dərmanı. Allahın böyük rəhminə
sığınmaqdan başqa əlac qalmayıb Lamara üçün. Bu ömür yolunu vərəqlədikcə
Givinin:
Qulluğunda dayanaram,
Ətrafına dolanaram,
Zülmətini dağıtmaqçün,
Şamtək yolunda yanaram...
Sevgisinin qulluğunda dayandığını, zülmətini dağıtmaq
üçün şamtək yanmağını görürük. O həm də sevgisi uğrunda ömrünü şamtək yandırıb,
əridir. O öz canını verməyə hazırdır əzrailə təki Lamaranı aparmasın.
...Canım ölüm, Lamaradan əl götür,
Düz sözümdü:mənciyəzi gəl götür.
O belə deyir ki, təki
Lamaranı ölüm qucaqlamasın, nəfəsinə ölüm toxunmasın, onu ölüm ağuşuna
almasın, saçını tumarlamasın, isti nəfəsini soyutmasın-axı qısqanc, sevgili
Givi ölümə qısqanır Lamaranı!
Sevgili
Lamaranı günü-gündən əzablar içində qovrulmasına, asta-asta geri getməsinə dözə
bilməyən Givi tez-tez parasızlıqdan şikayət edir:
...Yığvalıdı parasızlıq,
İçdən yeyir çarasızlıq...
-"Ən əziz adamın ölüm ayağında olmasından dəhşətli
və ağır cəza tanımıram..." desə də:
Ölüm-Haqq dünyasıdır,
Mələklər röyasıdır,
Bəri başdan qoyulan
Əzrail imzasıdır.
deyərək ölümün haqq olmasını da etiraf etməyi unutmur.
...Demə ölüm naşıdır,
O nə pis, nə yaxşıdır,
O ulu kainatın,
Pozulmayan naxşıdır...
və yaxud:
O dünya cənnəti bağ,
Cəhənnəmi....
sınaq dolu düşərgə.
...Aparanda məni də apar
Onunla birgə!
Tanrı Givinin səsini eşitmədi. Onun yalvarışlarını
eşitmədi. Dualarını eşitmədi. Lamaranı tək apardı. Əslində Lamaranı eşitdi Ulu Tanrı. Lamara bu əzablardan,
ağrılardan tez ölmək istəyirdi. Onun üçün çətin idi əzablı ağrılara dözmək. Hər
gün tanrıya tez qovuşmaq üçün dua edirdi. Bu da Yaradanın yaratdığına bir
sınağı idi Lamara üçün. Lamara əzablı "Xərçəng" ağrılarından canını
qurtarıb Tanrının dərgahına qovuşdu. Onun ölümü Givinin dost-tanışlarını
sarşıtdı. Qiymət xanım Məhərrəmli dostuna təsəlli versə də məlhəm ola bilmədi.
Həmid Ormanlı da bu sarsıdıcı xəbəri Givi sevərlər adından kitabçada son söz
olaraq "Xsovna ikos" adlı yazısında bildirib. Başın sağ olsun!
Givi-deyib bütün dostlar adından.
Givi isə tək-tənha damın altında Lamarasız həyatına
davam edir. Tanrının yazdığı ömrü yaşamağa məcburdur. Lamarasız qalmış mənasız
ömrü sevgili aşiq belə izah edir oxucusuna:
Artıq təkəm...
Allah da təkdir!
Görəmmədim Allahın işini...
Allah deyiləm deyə
Saxlayammadım
Lamaranın
gedişini...
İlhamə Qəsəbova
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder